Բոլորը Խնդիրներ Զարգացում Դեռահասներ
Զարգացում

1 տարեկանի համար զարգացնող խաղեր

Խաղեր, որոնք կնպաստեն զարգացնել մանր մոտորիկան, խոսքը, ուշադրությունը, մտածողությունը, կոորդինացիան, հետևողականությունը, հույզերի արտահայտումը կյանքի առաջին տարում։

25.03.2019
Դեռահասներ

Ո՞վ է իսկական ընկերը․ դեռահասություն

Եթե վաղ տարիքում ընկերների ընտրությունը կատարվում է պատահական կամ հանգամանքների բերումով (հարևան, համադասարանցի, ազգական և այլն), ապա դեռահասության տարիքում ընկերությունը ստանում է ավելի խորը և լուրջ բնույթ։

18.03.2019
Զարգացում

3 տարեկանի ճգնաժամի առանձնահատկությունները

Երեք տարեկանում երեխայի կյանքում բազմաթիվ փոփոխություններ են տեղի ունենում։ Առհասարակ բոլոր տարիքային ճգնաժամերը, որոնք կոչվում են նաև «անցումային» փուլեր, կապված են որակական փոփոխությունների հետ։

11.03.2019
Զարգացում

Գիտելի՞ք, թե զարգացում

Մի քանի սկզբունք, որ գուցե օգնեն ծնողներին իրենց երեխաների զարգացմամբ զբաղվելիս:

04.03.2019
Զարգացում

3 տարեկանի ճգնաժամ

Մի քանի սկզբունք, որ գուցե օգնեն ծնողներին իրենց երեխաների զարգացմամբ զբաղվելիս:

04.03.2019
Զարգացում

Նախապատրաստե՞լ դպրոցին

Երեխային դպրոցին նախապատրաստել ասելով՝ շատ ծնողներ ու նույնիսկ մանկավարժներ հասկանում են նրան գիտելիքներով (գրելու, կարդալու, թվաբանական հմտություններով) զինելը:

04.03.2019
Խնդիրներ

Պատիժ, թե հրեշը մեր ներսում

Երեխաների մեծամասնությանը ծնողներն անհարկի պատժում են միայն այն պատճառով, որ այդ պահին զայրացած են կամ հոգնած, կամ՝ չգիտեն ինչ անել:

25.02.2019
Խնդիրներ

Ի՞նչ անել, երբ երեխան վատ բառեր է ասում

Վատ բառերն առաջին հերթին ամրապնդված վարքի դրսևորումներ են։ Եթե երեխայի վարքում նկատում ենք ինչ-որ երևույթներ, ապա պիտի իմանանք, որ մենք ենք ինչ-որ կերպ ամրապնդել դրանք։

25.02.2019
Խնդիրներ

Մերժված երեխաներ

Յուրաքանչյուր մանկական կոլեկտիվում կան մոդայիկ, ընդունված երեխաներ և ոչ այնքան։ Կան ուրախ, շփվող, ակտիվ երեխաներ և լռակյաց, միայնակ երեխաներ։

18.02.2019
Զարգացում

Ձեր երեխայի խառնվածքը

Խառնվածքը նյարդային համակարգի՝ արտաքին գրգռիչներին պատասխանելու բնածին ոճն է:

28.01.2019
Դեռահասներ

Դեռահասությանը հատուկ խնդիրներ

Դեռահասության ամենավառ առանձնահատկություններից մեկն անձնային անկայունությունն է:

28.01.2019
Խնդիրներ

Երեխաների նեղացկոտության մասին

Վիրավորանքը մարդու էմոցիոնալ ռեակցիան է, որն առաջանում է անարդարության զգացումից, երբ կարծում ես, որ քեզ անտեղի մերժում կամ անտեսում են։

21.01.2019
Խնդիրներ

Երեխան և մահը

Երբ մահանում է երեխայի համար մտերիմ և սիրելի մարդ, նա կարող է վիշտ և վախ զգալ: Այդ պրոցեսը կարող է շատ երկար տևել՝ կախված այն բանից, թե ինչքան մտերիմ էր մարդը երխային:

10.12.2018
Զարգացում

Մարիա Մոնտեսսորի․ 19 պատվիրան ծնողներին

Մարիա Մոնտեսսորին իտալացի բժիշկ, մանկավարժ, փիլիսոփա է։ Նա հայտնաբերել և կատարելագործել է մանուկներին կրթելու մեթոդը, որն ընդգծում է երեխայի մեջ անկախության զարգացումը և կրճատում մեծահասակների միջամտությունը:

19.11.2018
Խնդիրներ

Ինչպե՞ս հարաբերվել սեփական երեխաների ընկերների հետ (հոգեբանի կոչը ծնողներին)

Ծնողներին հաճախ հուզում է երեխայի` հասակակիցների հետ ընկերական հարաբերությունների խնդիրը: Նրանք հաճախ մտահոգվում են, որ իրենց երեխան կամ ոչ ոքի հետ ընկերություն չի անում, կամ ընկերություն է անում ոչ նրա հետ, ում հետ պետք է:

29.10.2018
Խնդիրներ

Ժամանակին ազատվել տակդիրներից

Երեխաներ կան, որոնք ազատվում են տակդիրներից արդեն ինն ամսական հասակում, սակայն դա չափանիշ չէ բոլոր երեխաների համար: Հատկապես դա չի կարող դառնալ պատճառ երեխային պատժելու, ամոթանքի ենթարկելու կամ ավելորդ անհանգստանալու:

24.09.2018
Խնդիրներ

Երբ երեխան գողանում է

Գողությունը բավական խիստ բառ է երեխաներին վերագրելու համար: Նախադպրոցական տարիքում, հատկապես մինչև 3 տարեկան հասակը, երեխայի համար գոյություն չունեն «իմ» կամ «ուրիշի» հասկացությունները:

24.09.2018
Դեռահասներ

Ինչպես խուսափել դեռահասությանը բնորոշ վտանգներից

Դեռահաս տարիքի երեխա ունեցող ծնողներին մասնագետները խորհուրդ են տալիս անկախ դեռահասի վարքից, բնավորությունից, իրավիճակից, դեռահասի համար ապահովել.

27.08.2018
Զարգացում

Ինչպե՞ս խրախուսել երեխային

Մենք բոլորս ուզում ենք, որ մեզ նկատեն և խրախուսեն: Իսկ ինչ եք կարծում, ի՞նչ է ուզում երեխան, երբ ցույց է տալիս հենց նոր իր նկարած նկարը և հարցնում՝ «գեղեցի՞կ է»։ Հնարավոր է՝ նա իրեն անպաշտպան է զգում, կամ ցածր ինքնագնահատական ունի, կամ ցանկանում է շփվել, կամ փնտրում է իր արարքների հաստատում։

20.08.2018
Զարգացում

Որտեղից են հայտնվում երեխաները

Գրեթե ցանկացած ծնողի համար խնդիր է, երբ և ինչպես ասել երեխային, թե ինչպես են հայտնվում երեխաները։ 2.5-5 տարեկանն ընկած ժամանակահատվածում երեխան ամենայն հավանականությամբ տալիս է ձեզ այդ հարցը և դրան պատրաստ լինելը շատ կարևոր է: Այդ տարիքի երեխաները ցուցաբերում են հետաքրքրություն հղիության և տեսակի շարունակության մասին:

20.08.2018
Զարգացում

Ակտիվ լսողություն

Մասնագետները խորհուրդ են տալիս երեխաների հետ փոխհարաբերություններում օգտագործել ակտիվ լսողության միջոցները։ Ակտիվ լսողությունը մեծահասակի և երեխայի միջև ջերմ փոխհարաբերություններ է ստեղծում․

23.07.2018
Զարգացում

Ինչպես սեփական վարքով պաշտպանել երեխայի իրավունքներն ու շահերը

Երբեմն մեծահասակներն ու ծնողներն իրենք էլ չեն նկատում, թե ինչպես են իրենց վարքով ազդում երեխայի հոգեկան ու ֆիզիական զարգացման և երեխայի անձի ձևավորման վրա։

23.07.2018
Խնդիրներ

«Դժվար» կամ «վատ» վարքի պատճառները

Ռ․ Դրեյկուրսը ձևակերպել է երեխայի վատ վարքի հիմնական չորս պատճառները, որոնք հիմնվում են Ա․ Ադլերի տեսակետների վրա։ Նրա կարծիքով մարդիկ սոցիալական էակներ են և նրանց գործուներության և վարքի հիմնական նպատակն ու գլխավոր ցանկությունն այդ ամբողջի մասը լինելն է։

25.06.2018
Խնդիրներ

Ինչու են երեխաները ստում

Ցավոք բոլոր ծնողները վաղ թե ուշ բախվում են երեխաների ստի հետ: Բռնելով ամենաանկեղծ և ազնիվ երեխային սուտ խոսելիս՝ մեծահասկների մեծամասնությունն անզգայանում և ապշում է:

25.06.2018
Զարգացում

Աուտիզմի շտկման մեթոդները

Եվրոպայում աուտիզմով հիվանդ երեխաների համար դպրոցներ բացվել են 1920 թվականից, երբ ոչ հոգեբանության և ոչ էլ մանկավարժության մեջ մանկական աուտիզմը դեռևս բացահայտված չէր:

08.06.2018
Զարգացում

Ինչպես կիրառել հեքիաթները

Հեքիաթներ բոլորս ենք լսել և սիրում: Դրանք երեխաների հետ շփման, նրանց ներաշխարհին հաղորդակից դառնալու ամենանախընտրելի միջոցներից են և անասելի հաճույք են պատճառում նրանց:

08.06.2018
Խնդիրներ

Ագրեսիվ երեխաներ

Ագրեսիան որպես կանոն անսպասելի չի առաջանում: Կարող է առաջանալ տարբեր միջանձնային փոխհարաբերությունների, հրահրման հետևանքով: Ընդ որում խոսքային և ոչ խոսքային դրդիչների հետևանքով կարող է առաջանալ ֆիզիկական ագրեսիա:

27.12.2017
Խնդիրներ

Հիպերակտիվության համախտանիշ

Հիպերակտիվությունը երեխաների մոտ արտահայտվում է տարիքային զարգացմանն անհամապատասխան անուշադրությամբ, ցրվելու հակումով, իմպուլսիվությամբ և գերշարժունությամբ:

27.12.2017
Խնդիրներ

Տագնապային և վախեր ունեցող երեխաներ

Տագնապ բառը ավելի վաղ է ծագել ցույց տալու համար անորոշ լարվածության և անհանգստության զգացում: Դրանից հետո ծագեց նաև տագնապայնություն բառը, որը բնորոշում է անձնային որակ, մարդ որը առավել հակված է տագնապի:

27.12.2017
Խնդիրներ

Մանկավարժորեն բարձիթողի երեխաներ

Մանկավարժական բարձիթողություն կարող է առաջանալ այն դեպքում, եթե սոցիալ-մանկավարժական անբարենպաստ պայմաններն առաջացել են տարիքային զարգացման այն փուլում, երբ երեխայի ուղեղի իմացական և ինտելեկտուալ հիմնական որակներն արդեն քիչ թե շատ ձևավորված են:

27.12.2017
Զարգացում

Նորածնության ճգնաժամ

Նորածնության շրջանը կարծես միջանկյալ տեղ է զբաղեցնում երեխայի զարգացման ներարգանդային և հետագա շրջանների միջև: Հոգեբաններն այս շրջանն անվանում են նորածնության ճգնաժամ:

24.12.2017
Զարգացում

1 տարեկանի ճգնաժամ

Մանկիկությունից վաղ մանկության անցնելու շրջանում երեխան ճգնաժամ է ապրում: Մեկ տարեկանին մոտ երեխայի զարգացման սոցիալական իրավիճակը լիովին փոխվում է. խախտվում է մեծահասակի հետ միաձուլումը և առաջանում են երկու հոգի՝ երեխա և մեծահասակ:

24.12.2017
Զարգացում

3 տարեկանի ճգնաժամ

3 տարեկանը վաղ մանկության և նախադպրոցական տարիքի սահմանն է, երեխայի կյանքի դժվարագույն պահերից մեկը: Սա նախկին սոցիալական հարաբերությունների փլուզման, դրանց վերանայման շրջան է, սեփական «ես»-ի տարբերակման ճգնաժամն է:

24.12.2017
Դեռահասներ

Դեռահասների ծնողներին (Մաս 2)

Ամեն բան փոխադարձ է ծնող-երեխա հարաբերու­թյուններում. վիճելով, չհանդուրժելով և միմյանցից նեղանալով հանդերձ, և´ դեռահասը, և´ ծնողները անչափ սիրում են միմյանց:

21.09.2017
Դեռահասներ

Դեռահասների ծնողներին (Մաս 1)

Դեռահասության տարիքը ծնողների համար, կարելի է ասել, ամենադժվար շրջանն է երեխայի դաստիարակության, ծնողական ներքին անհանգստության ու վախերի իմաստով: Այս շրջանում նրանք չեն հասկանում, թե ինչ է կատարվում իրենց հետ:

21.09.2017
Դեռահասներ

Դեռահասություն. հոգեբանական փոփոխություններ (Մաս 1)

Այս տարիքում հոգեբանական փոփոխությունները մեծապես կախված են ֆիզիկական փոփոխություններից: Դեռահասները շատ անկայուն հուզական վիճակում են գտնվում, արագ փոփոխվող տրամադրությունը խնդիրներ է առաջացնում և´ ինքնազգացողության, և´ ակտիվության, և´ հարաբերությունների ոլորտում:

21.09.2017
Դեռահասներ

Դեռահասություն. հոգեբանական փոփոխություններ (Մաս 2)

Դեռահասության տարիքում բոլոր երեխաներն են վիճում ծնողների հետ, բայց հետագայում դառնում են ընկերներ ու հավասարի պես են շփվում միմյանց հետ: Իրականում, բացառությամբ որոշ ծայրահեղ դեպքերի, բոլոր ծնողները սիրում են իրենց՝ անգամ ամենակռվարար, ամենածույլ և ամենակոպիտ դեռահասին:

21.09.2017