«Ինչու՞ երեխային հեռու պահել բոլոր տեսակի էկրաններից». շատ հաճախ հանդիպող հարց է։
Թվային տեխնիկայից թույլատրվում է օգտվել 2տ ոչ շուտ, այն էլ 5֊10ր (խորհուրդ է տալիս Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպությունը՝ WHO)։
Թեպետ հոդվածում գրված է, որ հետո տարիքային շեմն իջեցրել են մինչև 1.6տ, բայց անգամ այդ դեպքում երեխային մենակ էկրանի մոտ թողնել չի կարելի։
0֊1 տարեկանում երեխան աշխարհն է ճանաչում շոշափելով, ծնողների հետ հուզական կոնտակտի միջոցով, զգալով, ամեն ինչը բերանը տանելով (երբ երեխան ինչ որ բան բերանն է տանում, դա չի նշանակում երեխան սոված է, այլ՝ այդ կերպ ճանաչում է աշխարհը)։
0֊3 տարեկան հասակում երեխայի առաջատար գործունեությունը հուզական կապն է, շարժումների, տեսածի, լսածի ընդօրինակումը։
Էկրանից լսած խոսքը «կենդանի» խոսք չէ, երկխոսություն չէ և չի կարող երեխայի համար հաղորդակցման միջոց հանդիսանալ։ Ավտոմատ արտասանվող բառեր, արտահայտություններ կարող է կրկնել, բայց դա խոսք համարել չի կարելի և երբեմն որպես հաղորդակցման միջոց հանդիսանալ չի կարող։
Երեխաները, հատկապես ուշադիր նայում են գովազդները, գիտե՞ք ինչու։ Որովհետև գովազդում և շատ մուլտֆիլմերում վայրկյանում 24 կադր է, որը կլանում է երեխայի ուշադրությունը (ավելի մանրամասն իմանալու համար փնտրեք 24 fps):
Երբ փոքր տարիքից երեխան հեռուստացույց, պլանշետ և այլ թվային տեխնիկայից է օգտվում, նա իմաստը չի ընկալում ամբողջությամբ, այլ նրան գրավում են գույները և կադրերի արագ սահքը, ինչը հանգեցնում է նրան, որ հետագայում երեխան չի խաղում խաղալիքներով, անգամ գունավոր խաղալիքներով ու գրքերով, քանի որ երեխան սովոր է, որ այդ գունավոր առարկաները պետք է շարժվեն, թռչկոտեն և այլն։ Իսկ ինչպես գիտենք, խաղը երեխայի զարգացման ամենալավ միջոցն է, որն անփոխարինելի է ցանկացած այլ գործունեության հետ։
Ինչի՞ կհանգեցնի երկարատև թիվի նայելը՝ խոսքի զարգացման հապաղում, մտածողության, ուշադրության, հիշողության, տրամաբանության, ընկալման թերզարգացում։ Երեխայի մտածողությունը դառնում է մակերեսային, երեխան չի տրամաբանում, եզրահանգում չի անում, ամեն ինչ մուլտում մատուցվում է պատրաստի և կարիք չկա «ուղեղն» աշխատեցնել։ Երեխան կարող է ունենալ նաև վարքի խանգարում, ընդհուպ մինչև գերակտիվություն, որը հետագայում թույլ չի տալիս սովորել դպրոցում, որևէ աշխատանքի վրա երկարատև կենտրոնանալ և այլն։
Գիտե՞ք, այժմ որոշ երկրներում (օրինակ Ռումինիայում) կիրառության մեջ է դրվում թվային տեխնիկայից առաջացած աուտիզմ տերմինը (վիրտուալ աուտիզմ), որի առաջացման միակ պատճառը թվային տեխնիկայից շատ օգտվելն է։
Դադարեցրե՛ք և վերջ, հատկապես փոքր տարիքում։ Եթե չեք հասցնում խաղալ, ոչինչ, Դուք էլ մարդ եք և հոգնում եք։
Զբոսանքի գնացեք միասին, թող գործերը սպասեն։ Շատ կարևոր է երեխայի և ծնողների (հատկապես մայրիկի) հոգեկան առողջությունը։
ԼՐԱՑՈՒՄ. երբ երեխան ուտում է միայն թիվի նայելով, երեխայի գլխուղեղը չի ընկալում, որ ինչ-որ բան է ուտում, քանի որ գլխուղեղը զբաղված է այլ բանով։ Իսկ ի՞նչն է կարևոր էստեղ։ Երբ երեխան նայում է սննդին, պատրաստվում ուտելուն, գլխուղեղը համապատասխան հրահանգ է ուղարկում ստամոքսին, որ ստամոքսահյութ արտադրի, շուտով սնունդ է հայտնվելու այնտեղ և պետք է մարսել։ Նաև, երեխան չի զգում սովի ու քաղցի տարբերությունը, և ստացվում է Դուք ունեք չուտող երեխա և դեռ տարիներ շարունակ պիտի տանջվեք, որ ուտել սովորի ինքնուրույն։
Երեխայի սննդակարգում հնարավորինս շուտ անցում կատարեք տրորած (ոչ միասեռ, բլենդերով մանրացրած), ապա կտորներով և ամբողջահատիկ սննդին։
Ինչու՞։ Որովհետև, երբ երեխան սկսում է ծամել, զարգանում են բերանի ծամող մկանները։ Իսկ խոսքը զարգանում է արտաբերական մկանների (գրեթե նույնն է, ինչ ծամող մկանները) լավ զարգացած ֆոնին։
Հղումներ․
1․ https://www.sheknows.com/parenting/articles/1136695/how-bad-is-tv-before-age-2/
2․ https://primelestiri.md/psihologii-atentioneaza-parintii-tot-mai-multi-copii-sufera-de-autism-virtual—67852.html
Հեղինակ՝ Մարիամ Պետրոսյան
Հունիսի 1-ը ևս մեկ լավ առիթ է հիշելու, թե ինչ է իսկապես պետք երեխային երջանիկ լինելու համար։
Հնս 01 2023Հեքիաթը նախատեսված է նախադպրոցական երեխաների համար, ովքեր ունեն մայրիկից բաժանվելու և մենակ մնալու վախ: Կար-չկար մի մեծ մայրիկ-Կենգուրու կար: Մի օր նա դարձավ աշխարհի ամենաերջանիկ Կենգուրուն, քանի որ փոքրիկ Կենգուրու ունեցավ:
Հկտ 19 2021Մայրությունը, որքան էլ որ հաճելի է և առաջացնում է բերկրանքի զգացում, նաև ծնում է բազմաթիվ տագնապներ, հատկապես մեր` կատարելապաշտական ժամանակներում: Ինչպե՞ս ճիշտ գրկել երեխային, որպեսզի նա իրեն զգա ապահով և միաժամանակ ազատ, ինչպե՞ս ճիշտ դաստիարակել երեխային, որպեսզի
Ապր 07 2021